Besplatna isporuka za porudžbine iz Srbije.

Vesti

Tri načina za buđenje interesovanja za čitanje i pisanje

14. Jun 2021
Praktični saveti nastavnika su uvek zgodna stvar. Još kada su najpre isprobani u praksi, onda su dragoceniji. Jeste da je nastava otežana u poslednjih 18 meseci, pa su ove ideje dobro došle. Možda možete da okončate ovu školsku godinu uz neočekivana sredstva i srimulaciju kreativnosti kod učenika na jedan od ova tri načina…

Foto: Unsplash

Počnite da eksperimentišete

Kutije sa različitim materijalima i predmetima su jedan od načina da pridobijete učenike i date im priliku da ispituju razne predmete kroz proces pisanja. Kutija sa prirodnim materijalima i malim predmetima podstiče kreativno razmišljanje koje na kraju preraste u pisani tekst ili pesmu. U kutijama se mogu nalaziti predmeti kao što su dugmad, perle, kamenčići ili neke rukotvorine. Dok se učenici igraju sa materijalima, oni pomoću fizičkih predmeta aktiviraju razmišljanje i dobijaju ideje za pisanje.

Dok su kutije sa materijalima i predmetima (kao one opisane iznad) u skladu sa didaktičkim pristupom koji se najčešće povezuje sa decom do desete godine, ovakve kutije se mogu koristiti i u uzrastu od 11 do 13 godina. Nastavnici jezika i književnosti u starijim razredima su primetili da njihovi učenici uživaju da se igraju sa materijalima dok smišljaju ideje i pišu.

Šta privlači učenike?

Uvod u lekciju. Zagrevanje za nastavu. Kako god to nazvali, to je način na koji stvaramo zainteresovanost za sadržaj lekcije. Buđenje radoznalosti kod učenika može se dogoditi spontano, ali nekad moramo sami stvoriti uslove za privlačenje pažnje učenika. Jeste li probali „čarobnu torbu“ ili „misterioznu kutiju“? Ili da učenicima pokažete neke predmete koji će im dati nagoveštaj o sadržaju priče, ili neki rekvizit koji koristi lik iz priče. Kako bi bilo da ove materijale stavite u kutiju ili čak na neko posebno mesto u učionici? Da li bi ovo probudilo radoznalost kod učenika?

Na primer, ako čitate neku poznatu priču kao što je „Šarlotina mreža“, unapred postavite paukovu mrežu u uglu vrata. Rasporedite po učionici reči iz priče, kao što su „ponizno“, „izvrsno“ ili „sjajno“ (napišite ih na tabli, zalepite na naslon stolice ili na prozorsku dasku) i postavite rekvizite kao što su seno, pauk (ne pravi, naravno) ili plišano prase. Hoće li učenici primetiti? Hoće li se zapitati zašto? Kako biste još mogli da napravite atmosferu neizvesnosti kojom biste pojačali zainteresovanost učenika za neku dobru knjigu?

Isprobajte nova nastavna sredstva

Praktičan rad može biti dobar način da se učenicima održi pažnja dok čitaju, pišu, govore i slušaju. Isprobajte nova nastavna sredstva da biste pojačali interesovanje kod učenika. Pravite nešto od Lego kocki. Programirajte robota. Napravite strujno kolo. Naši četvrtaci su od bakarne trake, baterija i selotejpa napravili strujno kolo koje uključuje malu LED sijalicu. Ne samo da im se probudilo interesovanje za strujna kola, već je to bio i dobar povod za pisanje uputstva. Učenici su pisanim putem objasnili korake koje su preduzeli da bi osmislili i napravili strujno kolo. Zatim su opisivali te korake vršnjacima dok su prikazivali svoja strujna kola grupi.

Ima mnogo sjajnih načina da kod učenika probudite interesovanje za pisanje. Ova tri su samo početak u izgradnji interesovanja za čitanje i pisanje putem povezivanja učenja i praktičnog rada.

Autor: Džeki Maslik
Izvor: literacyworldwide.org
Prevod: Borivoje Dožudić